Monday, June 14, 2010

ADIK 2 AKU DAH DATANG

Jumaat:11/6/2010
Adik-adik aku dh dtg ....:)....diorang sampai petang jumaat...diorg naik bas lebih kurang pku4.30 pm dari stesyen bas temerloh dan sampai lebih pkul 6.30 pm kat pekeliling..cuaca pun hujan lebat...aku sambut adik2 aku kat pintu lagi...suke hati aku..:)
selepas tu aku bawak adik2 aku balik ke rumah sewa aku kat cheras,..

sabtu: 12/6/2010
pagi2 lagi aku dah bangun ..kemas2kan rumah dan buat sarapan...pagi ni aku buat `nasi goreng ' untuk family aku...:)...
sebab aku plan selepas sarapan aku nk bawak adik2 ke pasar NSk selayang...nk beli ikan...syur...sebelum tu aku plan nk sggah jap kat pasar bt9,cheras nk beli petai jap..sebab jap lagi nk masak `sambal undang petai'...:)...berselera aku ...
kami balik terlewat skit...dalam pkuk2 lebih baru smpai rumah...jd yg aku plan nk bawak adik2 aku gi RTM tengok konsert..tk jd la...lgpun artis nyer tk best mggu ni...
petang...aku siap masak yg makan tghari yg dh jadi makan petang dlam pkuk 5...mane tk nyer...aku buat smbal udang petai+asam pedas keladi+ikan pelaling goreng+ikan gelama masam...sedapnyer...lambat makan pun tk pe..asalkan dapat makan makanan yg di idamkan..:)....adik2 aku dgn zul makan byk jgk...hehhehe...agaknyer sbb lapar kot,,,aku masak lama sgt...hehhehehe
zul bgtau sruh siap2 dlm pkul5.45 nk g joging..nk bawak adik2 g taman...
tut2...kete tk leh idup plk...ntah pasal ape...
aku heran gak...kete ,kete baru...nk mst tk tutup ape2 td...lampu ke pintu kt rapat ke....tp zul berkeras kata tetibe jek...jd tk jd la kitorg g joging..:(...adik2 aku muke toye je...
setelah puas kitorg cal talian bebas toll perodua 1800885555...ha aku igt lgi no tu...sbb berpuluh2 kali aku cal...tk dapat plk tu...org cuti daaaaaaaa.....
zul pun bergegas ke pantai dalam...nk cas bateri...pantai dalam dgn cheras lps kurang 25minit ...jauh gak...
jd mlm tu kitorg tk dpat gi mane

3 comments:

Anonymous said...

bila nak letak post resepi ni. xsabar2 nak belajar masak dari shima :-)

shima said...

eleh gataiiiiiiiiiii....
nak resepi mane?

Anonymous said...

bubuhlah resepi kari ayam ke sambal tumis petai ke (meleleh air liur aku). shima kan masak sedap nanti boleh lah saya try resepi shima kat rumah :-)


aku yg setia menunggu resepi dari pn shima: mizz secret