Tuesday, March 1, 2011

Urusan hidup..

lepas aku terjaga dari tertido td aku tengok handphone,ader 3 miscal dan 1 msj…cal dari suamiku, kedua dari pihak affin bank dan ketiga dari bekas awek abang aku …

suami aku cal balik..rupenyer ader berita sedih utk die beritahu pada aku…kesian sgt kat die…die beritahu aku pihak atasan tempat die berkerja nak berhentikan die…sedihnyer aku dengar,..kenapa la masalah datang bertimpa-timpa..tapi die beritahu aku bos yang intervew hari tu tak benarkan dia berhenti..dia suruh suami aku menyambut kerja balik.suami aku diberi peluang lagi…suami ku diberitahu alasan dia diberhentikan ialah kerana dia tak sempat pergi ke outlet pada sabtu baru2 ini…ntahla aku pun tk berapa pandai Sangat bab2 pasaraya ni…
semalam suami aku mengadu yang dia dah tak tahan nak kerja kat situ lagi..dia buat kerja diorg ckp die tk buat kerja…die cakap die menipu..aku nasihat kan dia bela diri die..jangan berdiam diri.bertegas bile berckp..tunjuk bukti.tunjuk gámbar.jangan diam diri..macam aku…mungkin suami aku tidak seperti aku..pada aku ,aku hanya orang biasa…hanya tecnician biasa…tapi aku tk nak diri aku dibuli orang..dulu mula2 kerja memamg tak dinafikan aku selalu dibuli..macam2 orang ckp pada aku..tapi Sekarang aku melawan..aku tak berdiam diri…sebelum bos buli aku baik aku kantoikan die..hahhahaahh…skrg ni baru dia dah tahu aku siape…hehheheheh…kite ader hak utk berckp…siapa yang nak membela kite kalau kite tk membela diri kite sendiri..

cal dari AFFin bank..
mereka beritahu aku bahawa claim etiqa utk kereta ayah aku WGX3812 dah sampai,…cek tersebut hanya berjumlah RM6K sahaja …dan mereka meminta aku membayar balik selebihnyer iaitu lebih kurang RM5400…lamsam..jika tidak nama aku akan di blacklist…Untuk membela diri aku beritahu pada mereka bahawa aku tidak ada duit sebanyak itu..aku beritahu padanyer aku/keluarga aku hanya mampu bayar bulanan..aku beritahu mereka kereta ayah aku (WGX3812) excident…kena langgar dengan lori.Bukan dirancang..ok..tut2 diisytiharkan kereta tersebut Total Lost..Harga Kereta tu Dah jatuh..dulu masa beli RM17k…skrg dh jd dlm RM9K mcm tu..tolak charger kete lama lagi 2%,charger itu charger ini dapat la RM6K…aku beritahu mereka kami bukan la org senang..yang ader duit cash RM5K dalam tangan.dah la kete tk de…Last2 pihak bank bersetuju untuk buat surat rayuan bagi pihak aku supaya boleh bayar bulan2…nasib baik dia cuba…kalau tak aku nk marah lagi la…dah la kete excident,lps tu hari2 cal suruh bayar kete…dah org bayar banyak songeh pulak…ha kan bile kite bertegas orang faham masalah kite…
miscal ke 3 tu dari bekas awek abang aku…

dah lama aku tak berhubung dengan individu tersebut…selepas abang aku 4 tahun abang aku meninggal kami dah semakin rengang..bukan aku tak teringin nak berjumpa atau menziarah dia tapi suami dia tak suka..jeles agaknyer…orang dah mati pun nk jeles…

28/1/2011 baru ni genap la 7tahun pemergian abang yang paling aku sayangi..memang paling sayang sebab aku ader sorang je abang dalam dunia ni…tapi sekarang abang aku dah tak de kat dunia ni…

2 comments:

lianalovekhairi said...

banyak betul urusan nak disettlekan ....patutlah shima dah lama tak buat entry baru...Apa2x pun bersabarlah ye...semua tu dugaan dari-NYA

Muhammad Khalid said...

Assalamualaikum
Shima

Sy minta maaf sekiranya entry ini http://xcrider.blogspot.com/2010/12/putus-cinta.html menyinggung perasaan shima. Honestly sy tak bermaksud begitu, kecuali bercerita tentang hidup yang pernah dilalui.

Shima betul, sy cuma pilihan yang kedua sahaja tidak lebih dari itu.

Sekali lagi sy minta maaf dan tak pernah menghalang hubungan shima dengan laila dan juga tak pernah kata "tidak suka pada shima.

Sy menulis dengan hati yang terbuka moga tiada perselisihan antara kita.